10 marknadsförings råd

Marknadsföring

Många marknadsförare har upplevt att presentera ett fall till överordnade för en större budget eller att försvara hur de spenderat den befintliga budgeten. Ibland kan det vara en svår process med många diskussioner medan andra gånger kan det vara enkla konversationer på grund av framgång för dina utgiftsbeslut eller omfattande interna inköp.

Men ändå är budget förvaltningen en väldigt viktig del i jobbet som en marknadsförare eller det kommer åtminstone vara en viktig del i din karriär inom kort. Din budget för marknadsföring bör informeras och försvaras med fakta och siffror för att stödja alla de kanaler som du och ditt företag vill marknadsföra på.

Starta nu, innan ditt företag börjar halka efter, många av dina konkurrenter har redan mobila reklamkampanjer igång redan nu!
För att uppnå dessa mål och försvara ditt beslut att tillämpa en del av dina utgifter för mobila kampanjer bör du använda denna statistik för att stödja ditt budgetanslag.

Utgifter för mobil annonsering kommer att växa kraftigt

Runt år 2014 förväntas mobil annonsering växa hela 75,1 procent till 31,45 miljarder dollar vilket är nästan lika mycket som en fjärdedel av de totala utgifterna gällande reklamkampanjer på digitala medier. Detta är en stark indikation på att organisationer som fördelar marknadsföring till mobila-fokuserade kanaler ser en stark ROI från sina ansträngningar.

Konsumenterna är mindre benägna att jämföra affärer då du använder en mobil app

Enlig ComScore säger 46 procent av konsumenterna att de är mindre benägna att leta efter andra alternativ när de använder ett företags mobila app. Uppgifterna från den här undersökningen kommer från omkring 3000 amerikanska e-handlare.
Det är dags att antigen börja spendera pengar på fler nedladdningar av din mobil app eller utveckla en mobil app till att börja med. Konsumenterna är mindre benägna att överge en shoppingupplevelse på din mobil app som de är på en mobil webbplats.

Över hälften av konsumenternas tid på internet är på mobila enheter

Dagens konsumenter spenderar nästan 60 procent av sin tid på internet med hjälp av mobila enheter jämfört med datorer. Det finns ingen anledning för ditt företag inte fokusera minst hälften av sin reklam spenderar på mobila kanaler eftersom det är där publiken är aktiv på nätet idag.

Den växande skärningspunkten mellan mobil och handelserfarenhet blir en större prioritet

Alex och Ani som är en livsstil och ett tillbehörs märke förbättrade sin försäljning med hela 318 procent med hjälp av ett mobilt POS system.  Det mobila POS systemet tillät medarbetarna att använda en Ipod touch som kassaapparat. Istället för tre kassaterminaler som de vanligtvis har i deras butik kan de nu ta betalt över hela butiken.

Mobiltrafiken kommer att öka kraftigt under de kommande fem åren utan något slut i sikte

Enligt en rapport från Ericsson Mobility kommer tillväxten inom mobil datatrafik växa mellan 45 procent på CAGR mellan år 2013 och 2019. Med dessa beräkningar i åtanke uppskattas det att den totala datatrafiken år 2019 kommer vara tio dubblad. Företag av alla storlekar har inget annat val än att börja annonsera och bygga upp en aktiv kundbas på mobilen för att förbli relevanta och engagerade med sina kunder.

Video kommer fortsätta utgöra en majoritet av verksamheten som sker på mobila enheter

Runt år 2018 kommer video att representera cirka 69 procent av all mobil trafik vilket innebär en total ökning på 53 procent under år 2013. Förra året såg användarna ungefär två timmar video varje månad på sin telefon. Video reklam i mobilen är ett måste för att fånga uppmärksamheten hos en majoritet av användare som använder mobila enheter.

Facebook mobila användare fortsätter att överträffa Facebook skrivbordsanvändare

Nyligen rapporterade det sociala mediet Facebook att de har en miljard månatliga aktiva användare på deras mobila applikationer och även 200 miljoner månatliga aktiva användare på det populära sociala mediet Instagram.  Med Facebooks stora nätverk finns alla typer av användare, liksom omfattande inriktningsfunktioner för att nå dem-

Att lösa in mobila kuponger är på uppgång

Under år 2014 kommer en av fyra mobilanvändare någon gång lösa in en kupong via en mobil enhet. Enligt en undersökning som eMarketer har genomfört beräknar de att antalet smartphone användare som löser in kuponger via en smartphone har ökat med 66 procent under 2012 och kommer fortsätta ökningen i en likartad takt.

Twitter föddes i mobilen och forsätter sin tillväxt på den

Enligt twitter loggar över 76 procent av Twitters användare in på det sociala mediet via mobila enheter, användarna delar även omkring 500 miljoner tweets per dag. Det innebär att annonsörer bör fokusera en majoritet av sina utgifter på Twitter annonser på mobilen i stället för skrivbordet.

En majoritet av mobila sökningar resulterar i omedelbara åtgärder

Enligt iAcquire sker en direkt handling på olika webbplatser inom en timme efter att en mobil sökning är genomförd av över 70 procent av dessa mobila användare. Den här studien visar att mobila användare som gör en sökning är beredd att göra en direkt åtgärd jämfört med någon användare av en stationär eller bärbar dator.

Jag har goda erfarenheter av att designa moderna och användarvänliga hemsidor med hjälp av HTML5 och CSS3. Jag anpassar hemsidor för olika plattformar T.ex. mobiler och surfplattor, för att kunna tillfredsställa alla användare. Jag använder mig även av jQuery vilket gör hemsidorna mer responsiva, interaktiva och användarvänliga. Dessutom har jag väldigt mycket erfarenhet med dynamiska webbsystem och hantering av MySQL databaser med PHP.

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *