3 sätt att använda infographics för att marknadsföra ditt varumärke

Infographics är ett verksamt medel som används för att ansluta en stor publik, om det görs rätt. Men det svåra med det här är att komma på bra idéer för att kunna visualisera regelbundet. Om du känner att du själv har dålig inspiration då det gäller att utveckliga visuell kommunikation överväg att använda Google för att hitta inspiration.

Säsong teman

Publicister letar nästan alltid efter relevant innehåll och därför bör du kanske kolla på kalendern. Hur kan du använda semestermånaderna till ditt budskap eller varumärke? Allt som är relaterat till att dricka, vara lycklig eller bara vara irländsk kan funka.

Även fast ditt varumärke inte har något att göra med julafton kan du ändå vara kreativ inom ämnet. Ofta brukar Julafton bli fullt av innehåll och därmed infographics som är fullt av relaterat innehåll. Därför kan man med fördel leta reda efter tillfällen i din kalender som är mer okända för folk. Om du får ut ditt material före de andra kan du ha en fördel.

Med siffror
Infographics med siffror har funnit sen 2007 och används fortfarande flitigt. För en forskare är det, det absolut lättaste format att använda då det är lätt att samla siffror och olika fakta. Man kan använda formatet till nästan alla ämnen som att räkna ut hur många bilar det finns på parkeringen till hur mycket staten lägger ut på restaurang besök.

För att få så bra resultat som möjligt bör du kolla ifall någon redan täckt ämnen du har tänkt använda, men ifall någon gjort det. Kan du göra det bättre själv?

Det praktiska – dandy diagrammet
Ibland kan infographics användas för att berätta olika slags historier, men vissa är tänkta att vara som referens. Ett referens diagram kan man alltid vara säker med oavsett vilket ämne man tänkt täcka. Det kan vara allt från Historia och grönsaker eller till och med något så enkelt men ändå så användbart som formella middagar. Det man bör tänka på här är att inte ha för komplicerad konstruktion, man ska försöka hålla allt så enkelt som möjligt för att folk ska få in informationen.

En fördel kan också vara ifall grafiken skulle kunna passa på en vägg hemma hos någon.  Finns det någon sida av ditt företag som skulle vara i behov av ett referensdiagram? Det finns förmodligen en hel del kreativa format du kan komma på och använda till dina presentationer.

Jag har goda erfarenheter av att designa moderna och användarvänliga hemsidor med hjälp av HTML5 och CSS3. Jag anpassar hemsidor för olika plattformar T.ex. mobiler och surfplattor, för att kunna tillfredsställa alla användare. Jag använder mig även av jQuery vilket gör hemsidorna mer responsiva, interaktiva och användarvänliga. Dessutom har jag väldigt mycket erfarenhet med dynamiska webbsystem och hantering av MySQL databaser med PHP.

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *